Sunday 18 September 2011

TAKLIMAT PELUANG MELANJUTKAN PENGAJIAN DI UniKL

Assalamualaikum WBT.

Buat Warga KPMSI yang disayangi. Marilah kita sama-sama merenung dan meningkatkan kesedaran akan masa yang kita habiskan dalam menuntut ilmu sepanjang berada di sini. Sekurang-kurangnya kita perlu menghabiskan masa selama 3 tahun dalam mencipta kejayaan yang bermakna dalam melangsungkan kehidupan. Namun apalah ertinya 3 tahun yang kita korbankan jika setelah itu kita tidak 'ke mana-mana'?

Hidup amat memerlukan perancangan bak kata-kata pujangga "ORANG YANG TIDAK MEMPUNYAI PERANCANGAN DALAM HIDUPNYA ADALAH ORANG MERANCANG UNTUK GAGAL". Adakah kita tergolong dalam golongan ORANG YANG MERANCANG UNTUK GAGAL? Kata mereka lagi, "KEJAYAAN DAN KEGAGALAN ADALAH PILIHAN, JADI PILIHLAH UNTUK BERJAYA".

Sudah tentu anda akan memilih untuk berjaya, bukan?

Bagus. Jika itu adalah pilihan anda bermakna anda sekarang adalah tergolong dalam golongan orang yang berjaya, iaitu orang yang berjaya menyuntik semangat untuk mengorak langkah ke arah KEJAYAAN. Tahniah dan syabas diucapkan.

Jadi apa yang perlu ditunggu lagi? Jom kita mulakan perancangan. Tapi ingat, perancangan perlulah seiring dengan ILMU dan PENGALAMAN. Bagi memperkayakan ILMU dan PENGALAMAN anda UKK KPMSI telah mengambil inisiatif untuk melaksanakan 1 taklimat kerjaya dengan kerjasama UniKL seperti butiran di bawah.

"BIARPUN KITA ADALAH SEORANG YANG BODOH, NAMUN JANGAN BIARKAN DIRI KITA MENJADI ORANG YANG BODOH DAN SOMBONG"



TARIKH: 19 SEPTEMBER 2011 (ISNIN)
MASA: 12.00 pm - 2.00 pm
TEMPAT: DK 1, KPMSI
PESERTA: HND 4 BIT, HND 4 BMK & DIB 4

Kehadiran peserta yang tersenarai di atas adalah diwajibkan. Penyertaan daripada pelajar-pelajar lain yang mempunyai kelapangan juga amat dialu-alukan.

No comments:

Post a Comment